[av_textblock size=” font_color=” color=”] ملات آماده بنایی PM110

شاید بتوان ملات را یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی دانست که از آن برای اتصال سنگ و قطعات بنایی و یا اندودکاری استفاده شده است.آثار به جا مانده از ملات های بنایی یا ملات اندودکاری پایه گچی و آهکی، به حدود 5000 سال قبل در ایران، یونان و مصر برمیگردد.

اما پس از دهه 1950، کم کم ملات های پایه سیمانی جای خود را در بین انواع دیگر ملات باز کرده و به عنوان یکی از پرمصرف ترین ملات ها محسوب شدند. با توسعه ساخت و ساز، محققین به فکر بهبود کیفیت و افزایش سرعت اجرا افتادند.یکی از بهترین گزینه ها، تولید ملات بر اساس مشخصات مورد نیاز در کارخانه است.

از مهمترین ویژگی های فنی این ملات ها، پیوستگی، قابلیت حفظ آب، کارائی، دوام و پایداری مناسب در مقابل شرایط محیطی مهاجم در عین سهولت در کاربرد و افزایش سرعت اجرا می باشد.

ملات آماده بنایی PM 110 به عنوان ترکیبی از سیمان و سیلیس است که در کارخانه بلوک سبک راعی و به صورت کاملا کنترل شده در حالت خشک با هم مخلوط شده و در پاکتهایی به حجم 0.02 مترمکعب بسته بندی می شوند. این ملات ها پس از انتقال به کارگاه و اضافه کردن آب، برای دیوارچینی ساختمان ها آماده مصرف می گردد.
هر پاکت ملات آماده PM 110 ، برای دیوار چینی 6 مترمربع دیوار ضخامت 10 سانتیمتر، یا 5 مترمربع دیوار ضخامت 15 سانتیمتر و یا 4 مترمربع دیوار ضخامت 20 سانتیمتر جوابگو می باشد.

مشخصات فنی و دستوالعمل مصرف بر روی پاکت محصول درج شده است.

مشخصات فنی
نوع کالا سیمان مخصوص با پرکننده های معدنی
رنگ طوسی
ضخامت اعمال 5 الی 10 میلی متر
نسبت مخلوط 0.02متر مکعب و 10لیتر آب
دمای سطح مورد نظر 5 الی 35 درجه سانتی گراد
دمای مناسب اعمال و سرویس دهی (20-)الی (80+ )درجه سانتی گراد

مزایای استفاده از ملات خشک

حمل و نقل آسان: ملات خشک در بسته بندی پاکتی به محل پروژه منتقل می گردد

افزایش سرعت و سهولت اجرا: جهت استفاده از ملات خشک کافیست به مقدار لازم آب به محتوی پاکت اضافه شود. اما در سیستم سنتی پس از محاسبه طرح اختلاط مواد باید هر آیتم بصورت جداگانه تهیه و توزین شده و سپس عمل اختلاط دستی صورت گیرد

حداقل اشغال فضا و دپوی آسان؛ در سیستم ملات خشک جهت دپو و یا مصرف ملات تنها نیاز به یک فضا جهت ملات خشک آماده میباشد. اما در سیستم سنتی برای هر کدام از مواد و مصالح تشکیل دهنده ملات باید فضایی مستقل در نظر گرفت

کاهش خطای انسانی؛ اختلاط مواد و همچنین طرح اختلاط ملات مصرفی، از جمله موارد خطای نیروی انسانی در سیستم اختلاط دستی است که در سیستم ملات خشک حذف میگردد.

کاهش هزینه پرسنلی؛ حذف بخشی از فعالیتهای لازم سیستم اختلاط دستی، در تولید ملات خشک، تعداد کارگر  مورد نیاز (نفر-ساعت) جهت آماده سازی و اجرای ملات کاهش می یابد.

افزایش طول عمر بنا؛ افزایش کیفیت ملات بصورت مستقیم سبب افزایش طول عمر بنا می گردد

عدم تاثیر زمان در حمل و نقل؛ با توجه به حمل و نقل ملات بصورت خشک، زمان حمل و نقل تاثیری روی کیفیت مصالح و محصولات ندارد.

کمک به حفظ محیط زیست به دلیل کاهش مخاطرات ناشی از حمل و نقل

هزینه کمتر برای نقل و انتقال و نگهداری و انبار کردن

قابلیت نگهداری طولانی مدت در انبار

کاهش پرت مصالح و صرفه جویی در مصرف سیمان

عدم نگرانی نسبت به یخ زدگی ملات تازه

سهولت در دسترسی مصالح به صورت بسته بندی
[/av_textblock]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست